More Channels
Showcase
Articles on this Page
- 09/19/13--08:33: _...and the elephant...
- 09/21/13--03:01: _En hyggelig overras...
- 09/29/13--10:47: _Fargerik veggpynt!
- 10/04/13--02:09: _Høst i stua - helt ...
- 10/08/13--12:47: _Så var barnerommet ...
- 10/11/13--08:24: _BØ!
- 10/15/13--05:37: _Lek med maten!
- 10/16/13--08:01: _Barndomsminner!
- 10/17/13--13:54: _God helg!
- 10/20/13--11:41: _Lite hi i FINALE!? ...
- 10/21/13--10:35: _Herlig sengetøy!
- 10/25/13--05:03: _Have a seat!
- 10/27/13--03:31: _Vårt bittelille sov...
- 10/29/13--06:50: _Gjør det selv! *Ett...
- 10/30/13--06:18: _Isabell Pastell!
- 11/04/13--05:21: _Vinterstemning
- 11/06/13--01:04: _Å forundre seg bort.
- 11/08/13--02:04: _Lillebrors sovekrok!
- 11/08/13--10:55: _Vinterstemning 2.
- 11/11/13--01:12: _Jeg vil ha en liten...

Fine elefanter i tre ble funnet påloppis. De var egentlig tatt av en annen dame, men frekk som jeg var forsynte jeg meg av esken hennes, helt uvitende om at det var hennes eske. Jeg hadde flaks, da damen var svært snill så hun tok det med et smil og jeg fikk beholde elefantene!







Har dere lagt merke til hvor v a k k e r t det er ute nå? Det har jeg! Denne høsten vil jeg ha med meg fargene jeg ser der ute inn i stuen... Og jeg som aldri har likt gult noe særlig? 
Jeg merkes at jeg trives utrolig godt i vår "nye" gule stue! "Gumler" popcorn og skriver til dere...

Denne måneden ønsker NIB-jenteneå se vårt ildsted. Jeg skulle gjerne vist dere en herlig peis eller vedovn, men det har vi dessverre ikke i vårt lille hi. Pipe har vi derimot, så muligheten for å sette inn en peis med tiden er der! Hurra for det :) Må bare spare litt først...

Siden vi ikke har peis har jeg laget min egen "peis" av en gammel varmeovn. Levende lys gir både god stemning og varme. Men de må aldri brenne uten tilsyn.



Nå som butikkene selger julebrus og julemarsipan tenker jeg at det er på tide å pynte til jul! :)






Neida, jeg bare tuller med dere. :) Jeg har vært så heldig å bli kontaktet av en journalist som ønsker å få med noen bilder fra hjemmet vårt i desemberutgaven av bladet, derfor har jeg pyntet til jul i oktober. En stor ære for lille meg, så i dag har jeg lekt meg litt med julepynten. Om det blir disse bildene eller noen andre vet jeg ikke enda - det blir spennende å se! Ps. Levende lys brukes ikke til vanlig på juletreet hos oss, jeg bare fikk et ufornuftig innfall og måtte prøve det ut! ;) Heldigvis gikk det bra. Angående reportasjen: fortsettelse følger...
Håper dere får en fin kveld, uansett om dere har juleferie... eh, HØSTFERIE eller ei! *Knis*


Våre gamle vindu, (som ble gitt bort på finn.no!), har fått nye grafiske mønster og korte ord/ tall. 
Lysbrettet jeg har laget selv har fått en liten fornying. Les gjerne hvordan jeg lagde lysbrettet
*her*

Tallet 52 har alltid vært mitt "lykketall". Om det skjer meg noe positivt kan det ofte knyttes til tallet 52, 5 eller 2. *Hihi*. Vi er 4 stykk i familien, derfor tallet fire. De fleste ordene kan høres hjemme hos oss. Treåringen syns det meste er "skikkelig KULT, asså" - og ettåringen liker å skremme oss fryktelig ved å gapskratte "Bø!". Pappa'n sier ofte "KA?" (dialekt for "hva"), og jeg svarer kanskje "Ups". Med plansjer (hva heter det egentlig?) fra for eksempel Søstrene Grene kan man skrive akkurat hva man vil med kule bokstaver eller tall.
Tusen takk for de koselige tilbakemeldingene påj u l e i n n l e g g e t mitt. Morsomt! :)


Lillebror har vært så heldig å få et kjempekjekt spisesett fra Genius Perfect! Ganske genial perfeksjon, eller hva? 
Hmm.. Hva passer best å spise havregrøt med, tro? Kniv, gaffel eller skei? *hihi*. Tror vi får for denne jeg, mamma:
Alle delene kan selvsagt tas ut av brettet, og heldigvis for ho mor så tåler settet oppvaskmaskin også. :)
Ha en super tirsdag!

Da storebror begynte påstorbarnsavdelingeni høst ble han allerede første dagen i barnehagen fast inventar i "smålego-kroken". Hjemme har vi frem til nå bare hatt duplo-lego, så gleden var stor hos storebror da jollyroom ville bli Lite hi's nye samarbeidspartner og sendte oss en kjempekul oppbevaringsboks med masse smålego i! Jollyroom har et veldig stort utvalg med leker, og produktene vi fikk tilsendt var disse:








Her hjemme driver vi nå med å gjøre om hele soverommet vårt - best å fortsette å hjelpe til før mannen blir helt utslitt. Bilder kommer selvsagt senere! Ha en superduper onsdag!



Fint blir det i hvert fall på soverommet til slutt! *Bilder kommer*. De lilla lysene fikk mannen av bestemoren sin til jul for...to år siden? Da var det på tide å tenne på de - deilig lavendel dufter de også! Den flotte lyslenken gir en magisk stemning, syns jeg. Den er fra Lille my, limy.no! En herlig interiørbutikk som jeg kan anbefale dere å titte innom i løpet av helga. Lille my er også på listen over Norges beste nettbutikker.


Hva?? Er det virkelig sant??? Næææh?
Lite hi har kommet til finalen hos NIB's utfordring for oktober! (*Jeg ropte så høyt av ren glede at stakkars lillebror våknet*). Kan man virkelig vinne en peis? Ikke en "gammel-varmeovn-peis"? Jada, premien denne gangen er en helt ekte ♥ PEIS ♥. Det hadde vært drømmen! Vi har pipe, men ikke peis. Så dere kan tro at en peis virkelig står HØYT på vår ønskeliste, selv om vi selvsagt liker vår gamle varmeovn med kubbelys inni! I går la snøen seg på bakken, så det hadde jo vært helt fantastisk å bytte ut vifteovnen med skikkelig varme. Det må være lov å håpe og drømme seg bort litt... De andre bidragene er tross alt helt fantastiske - der kan dere se hvordan ekte peishygge virkelig kan være! Det er uansett en stor ære å bli plukket ut som finalist! Tusen takk!
HER kan du stemme på din favoritt! :)


De siste dagene har storebror fått være så heldig å få sove i et økologisk sengetøy fra den økologiske nettbutikken ♦♦♦green-rose ♦♦♦. Dette sengetøyet består av 70% bambus og 30 % økologisk bomull. Lillebror har også fått seg et sett som dere skal få se en annen dag - jeg er skikkelig misunnelig! *hihi*
Sengetøyet er utrolig mykt og har søt dekor. For spesielt interesserte er sengetøyet ubleket, ufarget og er 100% økologisk. Det fins fler fordeler ved å velge økologisk sengetøy fremfor annet, for eksempel er det veldig godt mot huden til små barns sensitiv hud, det trengs ikke å vaskes så ofte da det ikke tar til seg smuss like fort som annet sengetøy. Les mer HER dersom du syns dette er spennende. :)
Lyslenken fra Lille mysom hang på kjøkkenet har noe motvillig blitt flyttet på. Storebror ville nemlig bruke den til nattlys, og det fungerer den helt supert til.
Sånn, med lyslenke og herlig sengetøy på plass gjenstår det bare å ønske alle en riktig...
(Når den tid kommer)
...Zzz...


Krakken er fra House Doctor (samme leverandør som den røffe lampen vi har på kjøkkenet). Jeg har ikke helt bestemt meg for om den skal få stå her eller på kjøkkenet. De siste dagene har den blitt flyttet litt frem og tilbake. *hihi*

Med prikkete sugerør frafestfabrikken.no blir melken ekstra god ;) Jeg har skikkelig "prikke-dilla" for tiden og det vises i interiøret.


I vårt bittelille hi har vi to soverom. Det største rommet har barna fått, og det bittelilleminste deler vi voksne. Det er viktigere at barna får god lekeplass enn at vi får mye gulvplass!

Gullspeilet fra finn har heldigvis overlevd min iver etter å male-male-male! Det er jeg glad for nå.

Prikkedilla sa du? De fine vimplene er fra festfabrikken.no - og resten er DIY-prosjekt. Silkepapir fra den lokale blomsterbutikken kan teipes på så mangt.. for eksempel senga og lampeskjermen. *hihi*

Joda, her kan man snike seg forbi! Bare husk å hold inn magen...
Garderobeskap og seng er fra Talgø møbelfabrikk. Siden Talgø drives i hjembygda mi er det klart vi alltid velger Talgø når vi en sjelden gang kjøper splitter nye møbler. (Baderomsinnredningen vår er også fra Talgø).

Herlig nattbord bestående av mine besteforeldres gamle kofferter! Kjekt å se hvor de har vært på tur...
Og jammen fungerer de som oppbevaringsesker også. Vinn-vinn situasjon for oss med liten plass!

Lampen er mitt nyeste DIY-prosjekt! Før -bilder og fremgangsmåte kan jeg poste en annen dag.

Det akkurat passe stygg-fine sengeteppet har fulgt meg siden jeg bodde i en studenthybel på 12 kvm.

Skuffer under hele sengen er nødvendig når man trenger mest mulig oppbevaringsplass.

Dette må være det fineste garderobeskapet med "sjalusidører". Og vi får akkurat plass til å åpne dørene *hihi*. Da gjenstår det bare å feste på håndtakene og finne frem gardiner...


Så da var det bare å ta frem:
♦ Blyant & lerret
♦ Maling & pensel
♦ Kakepynt (ja, du leste riktig) og
♦ Svamp.



Litt ekkelt neseblod passer vel supert i disse Halloween-tider, eller hva?

Nå som det er så mørkt og grått ute store deler av dagen er det koselig med lyslenker som lyser opp og skaper koselig stemning! Snart har jeg vel ei lyslenke i hvert rom *hihi*. Denne flotte lyslenken er fra ♦♦♦woweffekt ♦♦♦og heter noe så koselig som "Isabell Pastell".


Loppisbordet har også fått seg nye farger. Gult var kult, men jeg klarte ikke å trives med det over tid. Fargene har jeg blandet selv. 




Vinter betyr mye kos med varme pledd, levende lys, kakao, sjokoladekake,

Sofakroken har fått ett lite vintertre med masse hjemmelaget pynt som minner oss om vinteren som er like rundt hjørnet. Storebror syns det var kjekt å være med å lage dette vintertreet. Bordet vårt er et finn-funn. Det har fått litt farger på beina.




Pynten på treet er laget av gamle pappesker der vi har klipt ut biter i ønsket fasong. På pappbitene har vi limt på stoffrester, servietter, gamle laken, brukt gavepapir og så videre. Min mormor var snill å donerte villig vekk diverse gamle t-skjorter og annet stoff.♥

Med et par øyne blir pynten levende.


Lillebror er en selvstendig liten kar. En slik liten gutt som nesten alltid går motsatt vei av alle de andre. Den som sniker seg bort når han er med barnehagen på tur. Han som er nysgjerrig og utforskende. Lillebror er han som slett ikke er redd for å gå den bratte veien helt alene.
Med de sterke fargene blir det ikke lenger like lett for lillebror å snike seg unna og forundre seg bort. *Hihi*. Dressen er lett og behagelig, og med to lange glidelåser er den praktisk å ha av og på. Fine refleksstjerner har den både på armene og på bakbeina.




♦♦♦sovekrok ♦♦♦
Vanligvis når jeg viser bilder fra barnerommet er det storebrors "del" jeg viser bilder av. I dag skal dere få se lillebrors sovekrok.

I likhet med sin storebror har lillebror vært så heldig å få prøve ut et økologisk sengetøy fra ♦♦♦Green-Rose ♦♦♦ Det er mykt og deilig å består av 55% hemp og 45% organisk bomull. Dette sengetøyet er 100% økologisk og passer perfekt til søte små med sensitiv hud. Det fins fler fordeler med å velge grønt, de kan du lese mer om ved å trykke på linken. Lillebror har også blitt bedre i huden etter at vi skiftet sengetøy. ♥





Garnrester kan brukes til fin pynt, bare bind trådene sammen og heng de opp. :)
Fine Marthe med bloggen "Marsipan og smilefjes" har blitt inspirert av vintertreet jeg har laget iDETTE innlegget. Sjekk gjerne ut hennes herlige variant HER.
♦♦♦ God helg ♦♦♦

Her kommer mitt andre bidrag i NIB-utfordringen! Jeg syns de blå detaljene i bildene skaper en herlig ♦♦♦ vinterstemning ♦♦♦
Over sengen til storebror på 3 år har vi hengt en snor. På snoren har vi festet remser med silkepapir. De kalde blåtonene sammen med det hvite, og det lune ullpleddet skaper deilig vinterstemning, syns jeg. ♥
(Sengen er kjøpt på finn.no, nattbordet og globusen er loppisfunn, lyslenken er fra "Lille my", ullteppet er arvet) 
Lillebror på 1 år har fått seg et "god-natt-vintertre" med stjerner. Stjernene er hjemmelaget. Se gjerne mitt forrige innlegg om du ønsker "oppskrift".
Studentmamman liker den lyse stemningen ved skrivebordet, og de blå detaljene gir meg skikkelig vinterstemning. (Skrivebordet har oldefaren min laget, kisten og medisinskapene er funnet på loppemarked og krakken er fra "Multitrend")
Mitt første bidrag kan du seHER.
...og alle de andre fine bidragene finner du HER! ♥
Jøss, to innlegg på en dag er ikke verst! Ønsker dere en koselig fredagskveld! :)

Storebrors julegaveønsker er sannelig ikke lett å etterkomme. Det som står øverst på treåringens ønskelisten er nemlig:

Her vi bor er det ikke uten videre tillatt med hund. Enn så lenge får Storebror nøye seg med denne skjønne, lille hunden som er heklet. Den har "stamtavle fra smallstuff" og kan kjøpes hos ♦♦♦ Lille Ugle ♦♦♦ dersom du ikke heller ønsker å hekle den selv .


♥ Sukkertøybloggen inspirerte meg til å bruke en gammel bilderamme da jeg fotograferte. Superfin ide!



